مدل اسپرینکلر مخفی

دارای یک قاب مخصوص بوده و به صورت مماس با سقف نصب می شود. در شرایط حریق قاب فلزی جدا شده و اسپرینکلر از داخل قاب بیرون می آید.

اسپرینکلر مخفی

به صورت مخفی اجرا شده و برای قسمت هایی که ظاهر سقف اهمیت دارد توصیه می شود.

اسپرینکلر پنهان (دکوری) Concealed Sprinkler

اسپرینکلرهای پنهان، مدلی از اسپرینکلر Pendent هستند که به دلیل حساسیت در بحث زیبایی در بعضی از فضاها مانند ساختمان های تجاری یا فرودگاه ها برای اینکه بدنه اسپرینکلر دیده نشود درون قاب مخصوص کار شده اند و سپس نصب می گردند.

اسپرینکلر کانسیلد

، مخفی یا دکوراتیو بیشترین استفاده را در پروژه های مسکونی و گاها تجاری و اداری دارد.

نحوه عملکرد این اسپرینکلر کاملا شبیه مدل های پایین زن و بالا زن می باشد و تفاوت آنها در این است که این اسپرینکلر توکار است واسپرینکلرتوسط قابی به رنگ های مختلف (که برای زیبایی بهتر است هم رنگ سقف باشد) پوشانده می شود و در موقع حریق این قاب باید حرارت را به خوبی به کپسول حاوی مایع قرمز رنگ که پشت آن مخفی شده است برساند که عملیات اطفای حریق مطابق استاندارد انجام شود. طبیعی است کیفیت نامناسب قاب در این اسپرینکلر عملیات اطفاء حریق را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مشخصات اسپرینکلرهای مخفی

* دارای روزنه اسپری استاندارد
* دارای مدل های مختلف با درجه های سانتیگراد متفاوت
* دارای تاییدیه UL آمریکا و سازمان آتش نشانی
* بدنه ای فولادی مقاوم و زیبا

برای اسپرینکلرهای پنهان می توان پایه دکوراتیو کرومی اسپرینکلر یا قاب استیل اسپرینکلر که اصطلاحاً روزت نامیده می شود، استفاده نمود. روزت اسپرینکلر جهت نصب و مونتاژ با اسپرینکلر برای فضاهایی که زیبایی از اهمیت برخوردار می باشد استفاده می گردد. قاب اسپرینکلر از نوع دو تکه بوده و اسپرینکلر کرومی در آن پیچ می گردد.

این نوع پایه اسپرینکلر از بهترین انواع از نظر کیفیت و زیبایی کار می باشد.