یکی از خطرناک ترین وضعیت هایی که ممکن است که در رانندگی با آن مواجه شوید آتش سوزی خودرو است که باید حتما توانایی مقابله با آن را داشته باشید تا بتوانید از جان و مال خود به درستی محافظت کنید.
البته شاید شما از آن دسته افراد باشید که از داشتن وسایل اضافه بر سازمان در ماشین خود متفرید. اما این دفعه بهتر است که به حرف گروه اعلام حریق ارجمندی گوش دهید و اسم کپسول آتشنشانی مخصوص خود را لیست وسایل ضروری که حتما باید با خود به همراه داشته باشید اضافه کنید. چرا که حادثه هیچ وقت نمی کند.

برای آشنایی بیشتر با عواملی که باعث آتش سوزی خودرو می شوند و انتخاب کپسول آتشنشانی مناسب برای خودرو خود می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید تا در ادامه همین مطلب با هم به سراغ این موضوع برویم که محل مناسب برای قرار دادن کپسول آتشنشانی در خودرو کجاست.

راهنمای انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو

 کپسول آتشنشانی مورد استفاده در خودرو

بهترین مکان برای قرار دادن کپسول آتشنشانی در خودرو کجاست؟

بگذارید تا این قسمت از این مطلب را کمی برای شما راحت کنیم و اصول اولیه برای قرار دادن کپسول آتشنشانی را در خودرو را برای شما بازگو کنیم:

  • اول از همه شما باید به یاد داشته باشید که کپسول آتش نشانی شما باید به اندازه ای در حدود کمتر از یک دست از شما فاصله داشته باشد. چرا که اگر در یک حادثه در ماشین خود گیر افتادید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال شما می توانید کپسول آتشنشانی مورد نظر خود را در زیر صندلی شاگرد و یا زیر داشبورد قرار دهید تا راحتترین دسترسی را به آن داشته باشید.
  • نکته بعدی در خصوص محل نصب کپسول های آتش نشانی باید در نظر داشته باشید، اندازه و یا سایز کپسول آتش نشانی مورد نظرتان است، پس شما باید در زمان خرید کپسول آتشنشانی برای خودرو در نظر داشته باشید که اولویت های خود را به صورت صحیح در نظر داشته باشید. به زبان ساده تر شما باید اول از همه کارایی و قدرت خاموش کنندگی کپسول را در نظر بگیرید و بعد از آن به سراغ اندازه آن بروید. ولی به طور کلی می توان گفت یک کپسول آتشنشانی پودر و گاز معمولی کوچک می تواند برای شما بسیار مفید و کارآمد باشد و به راحتی و بدون هیچ عملیات اضافی مانند سوراخ کاری و... می توانید محل مناسبی برای قرار دادن کپسول آتشنشانی پیدا کنید.
  • زمانی که کپسول آتش نشانی مورد نظر خود را در خودرو قرار می دهید باید به یاد داشته باشید که بقیه سر نشین های خودرو شما باید بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. این موضوع در شرایطی که شما وضعیت خوبی ندارید، ولی سایر سرنشین ها می توانند به شما کمک کنند می تواند جان شما نجات دهد!

محل نصب کپسول آتشنشانی در خودرو

  • شما می توانید برای ایمنی بیشتر از یک کپسول آتشنشانی کوچک که فضای کمی هم اشغال می کند در قسمت سرنشین های ماشین قرار دهید و یک کپسول آتشنشانی دوم نیز در صندوق عق خودرو خود قرار دهید تا بتوانید در شرایط مختلف با آتش سوزی های مختلف واکنش های درستی نشان دهید. شما با داشتن یک کپسول آتش نشانی 3 کیلو گرمی در صندوق عقب خود می توانید در شرایط اضطراری عملکرد بهتری داشته باشید و حتی به سایر افراد در زمان حادثه کمک کنید.
  • خیلی مهم است که به یاد داشته باشید که کپسول آتشنشانی خود را در محلی نصب کنید که در زمان تصادفات بلای جا شما نشود. به عنوان مثال تصور کنید که نصب کردن کپسول آتش نشانی به ستون بالای سر شاگرد و یا راننده در زمان تصادفات کوچک یا در ترمز های ناگهانی ممکن است که ضربه های محکمی به شما بزند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از آن استفاده لازم را ببرید.
به یاد داشته باشید که حاثه هیچگاه خبر نمی کند، ولی شما می توانید با استفاده از آگاهی و آمادگی لازم در شرایط اضطراری از حوادث پیشی بگیرید و کمترین صدمه را ببینید.