در این مطلب تصمیم داریم که استانداردها و هر انچه که باید برای شارژ کپسول اتش نشانی بدانید را مفصل بحث کنیم.  یکی از مشکلات اساسی که هنگام بروز حوادثی مانند اتش سوزی وجود دارد کار امد نبودن دستگاههای خاموش کننده حاضر در محل بوده است زیرا به طور درست نگه داری نمی شود. یک از این مشکلات عدم شارژ به موقع کپسول ها بوده است و کپسول ها را بعد از مصرف شارژ نکرده اند نکته اینجاست که اگر شما حتی برای زمان کوتاهی از کپسول اتش نشانی و دیگر خاموش کننده ها استفاده کرده اید باید انها را مجددا شارژکنید زیرا کارائی خود را از دست می دهند. و هنگام خروج مواد از درون سیلندر فشار لازم را نخواهد داشت.  همه اعضای خانواده و ساختمان باید اهمیت شارژ کپسول اتش نشانی را بدانند.   

چه موقع و چه زمانی نیاز به شارژ کپسول آتش نشانی دارید :

موارد متعددی برای شارژ کپسول آتش نشانی وجود دارد که بعضی از انها واضح و روشن و برخی دیگر خیر

*  بعد از هر بار  استفاده از کپسول آتش نشانی حتی اگر مواد ان به طور کامل تخلیه نشده باشد باید کپسول توسط متخصص بازرسی شود تا اطمینان حاصل شود که برای استفاده بعدی نیز اماده است . برای اطمینان بیشتر تست نشت نیز گرفته شود.

* کپسولهای آتش نشانی باید به صورت دوره ای شارژ شود حتی اگر مورد مصرف نیز قرار نگرفته باشد. بازه های زمانی استاندارد برای شارژکپسول آتش نشانی بر روی دستورالعمل ان کپسول درج شده است.

* کپسول های آتش نشانی ممکن به خاطر عوام محیطی و ... باعث افت فشار و یا ... شوند که باید ان هم به صورت دوره ای چک شود.

چگونه یک کپسول آتش نشانی را تست کنیم :

شما باید به صورت ماهانه کپسول های آتش نشانی را بازرسی کنید و یکی از این معیار بازرسی تست فشار کپسول آتش نشانی است. با فشار سنج موجود روی کپسول و یا دیگر فشار سنج های نصب شده در خروجی سیلندر اگر عقره در ناحیه سبز باشد یعنی اینکه فشار لازم برای عملیات را دارد. 

عملیات شارژ کپسول آتش نشانی :

این کار باید توسط متخصصان یا افرادی که دانش و تجهیزات لازن را دارند انجام شود. برای اطلاع از نحوه شارژ کپسول آتش نشانی مطالب قبلی را می توانید بخوانید.

سخن اخر :

یکی از ساده ترین کارهای اطفای حریق می تواند اماده سازی و نگه داری درست از کپسول های آتش نشانی باشد. ّ