Hydrostatic Test of Fire Extinguisher تست هیدرواستاتیک از جمله تست های لازم برای کپسول آتش نشانی به شمار می آید این تست ها باید به صورت دوره ای در مراکز مجاز صورت بگیرد. در فروشگاه اعلام حریق ارجمند خدمات تست هیدرواستاتیک با صدور شناسنامه از اداره استاندارد صورت می گیرد. اما تست هیدرو استاتیک چیست و چرا کپسول ها باید به صورت دوره مورد تست قرار بگیرند ؟

تست هیدرواستاتیک چیست

.تست هیدرواستاتیک از جمله آزمایش ها و تست هایی است که به صورت دوره ای برای مطلع شدن از سالم بودن کپسول انجام می شود. هیدرواستاتیک یک روش برای تست استحکام و نشتی مخازن تحت فشار می باشد. بنابراین تست هیدرواستاتیک یک استاندارد جهانی برای نگهداری این گونه مخازن می باشد و مختص به کپسول های آتش نشانی نیست. برخی از سیستم هایی که تست هیدرواستاتیک بر روی آن ها انجام می شود می توان به  سیستمهای لوله کشی ، خطوط لوله ، دیگهای بخار ، سیلندرهای گاز ،  و کپسول های آتش نشانی اشاره کرد.

نحوه تست هیدرواستاتیک کپسولهای آتش نشانی

در گام اول مخزن تحت فشار مانند سیلندر گاز ، کپسول آتشنشانی و سایر تجهیزات را با استفاده از یک مایع مانند آب پر می کنند. در این گام عمل نشت یابی اولیه ، با استفاده از تزریق مایع به درون سیلندر ، فشار مورد نظر تا فشار مورد آزمایش بالا می برند و بعد با بسته شدن سوراخ تزریق اگر میزان فشار کاهش پیدا کرد این افت فشار ناشی از نشتی در بدنه کپسول و یا متعلقات آن می باشد . به جای این گام شما می توانید از محلول آب و رنگ به منظور تشخیص نشتی استفاده کنید. میزان استحکام سیلندرها و کپسول آتشنشانی نیز از روی شکل ظاهری آن قابل تشخیص است. چنانچه بدنه کپسول شما دارای خوردگی و ... بود در اسرع وقت باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. در گام کنترل کیفیت نیز محصولات تولید شده در کارخانه از نظر برخی از پارامترها مورد آزمایش قرار می گیرد تست هیدرواستاتیک نیز از جمله این آزمایشات می باشد. دارا بودن این محصولات به تاییدیه های استانداندارد بسیار ضروری است . زیرا مخازن تحت فشار در صورت لازم نبودن ممکن است دچار حادثه شوند.

 دستگاه تست کپسول آتش نشانی

آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

تست کپسول آتش نشانی لازم است ؟
عدم نگهداری صحیح از کپسول آتش نشانی یکی از عوامل انفجار می باشد. علاوه بر آن ممکن است هنگام اطفای حریق کپسول شما عمل نکرده و بهترین پاسخ برای اطفا حریق نخواهید داشت فروشگاه اعلام حریق ارجمندی با دارا بودن تجهیزات لازم کلیه خدمات آزمایش و بازرسی فنی کپسولهای آتش نشانی پودر وگاز و سیلندرهای فولادی بدون درز( کپسولهای دی اکسید کربن و... ) را در تهران ارائه می دهد.اعلام حریق ارجمندی با کسب مجوزهای لازم یکی از مراکز مجاز تست کپسول های آتش نشانی می باشد.

خدمات تست هیدرواستاتیک انجام شده در مرکز اعلام حریق ارجمندی

ازخدماتی که به عنوان تست و نگهداری بر روی کپسول های آتش نشانی انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد

رسوب زدایی داخل سیلندر
چربی زدایی سیلندر
نصب شیر استاندارد روی سیلندرهایی که دارای شیر معیوب هستند
تست هیدرواستاتیکی انبساط حجمی سیلندر
تست نشتی شیر و بدنه
انجام عملیات سند بلاست خارج سیلندر
صدور گواهینامه معتبر تایید شده ISIR6792 از اداره استاندارد-برای هر سیلندر گواهینامه جداگانه