رعایت اصول ایمنی در خصوص اطفا حریق ساختمان و استفاده از امکاناتی که در موارد اضطراری جان شما را از آتش سوزی نجات دهند، امروزه تبدیل به یکی از اصول ساختمان سازی شده است. کسانی که قصد ساخت ساختمان دارند باید تاییدیه کارشناس سازمان آتش نشانی را بگیرند و در کل جدای از تاییدیه و مراحل اداری رعایت اصول ایمنی و در نظر داشتن تجهیزات آتش نشانی می تواند از ضرر های جبران ناپذیری که ممکن است به جان یا اموال شما وارد شود جلوگیری کند. این تجهیزات عبارتند از: تجهیزات اعلام حریق ، تجهیزات اطفاء حریق ، کپسول آتشنشانی و جعبه آتشنشانی که یکی از تجهیزات اطفاء حریق می باشد.
در این مطلب از اعلام حریق ارجمندی قصد داریم که تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی را برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

تجهیزات موجود در داخل جعبه آتشنشانی

تجهیزات موجود در جعبه آتش نشانی عبارتند از شیلنگ آتش نشانی، قرقره آتش نشانی و در صورتی در جعبه آتش نشانی خود بر روی قرقره از شیلنگ برزنتی آتش نشانی استفاده کنید باید از کوپلینگ آتش نشانی نیز درون جعبه آتش نشانی خود استفاده کنید. البته باید گفت که در بعضی از جعبه های آتش نشانی یک فضا برای قرار دادن کپسول اتش نشانی در نظر گرفته شده است.
در ادامه ی این مطلب قصد داریم که تک تک این موارد را برای شما شرح دهیم تا بتوانید برای ایمنی ساختمان خود و تجهیزات داخل جعبه آتشنشانی تجهیزات خوب، مناسب و کارامد استفاده کنید.

تجهیزات داخل جعبه آتشنشانی

شیلنگ آتش نشانی و قرقره در جعبه آتش نشانی

قرقره آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی همان قسمت است که شیلنگ آتش نشانی که ممکن است هوز ریلی و یا برزنتی باشد دور آن پیچیده شود و از آن برای انتقال آب و خاموش کردن آتش در مواقع اضطراری استفاده شود. به این صورت ما دو نوع قرقره داریم.
قرقره  در جعبه های آتش نشانی به قسمتی گفته می شود که شیلنگ آتش نشانی دور آن پیچیده می شود. در جعبه های آتش نشانی از دو نوع قرقره استفاده می شود:

قرقره هوزریل

قرقره برزنتی

نامگذاری که برای این قرقره ها انجام شده بر اساس جنس شیلنگ هایی است که دور آنها پیچیده می شود.

شیلنگ های آتش نشانی هوزریلی لاستیکی هستند و استفاده از آنها برای همه افراد راحت و امکان پذیر است و برای استفاده از آنها لازم نیست که شیلنگ را به طور کامل از دور قرقره باز کنید ولی دبی آب این شیلنگ ها از شینگ های برزنتی کمتر می باشد. یکی از مزایای شیلنگ های هوزریل این است که استفاده از آنها نیاز به آموزش ندارد.

شیلنگ های برزنتی با اینکه دبی آب بیشتری دارند نحوه استفاده سخت تری دارند و برای استفاده از آنها باید شیلنگ را به طور کامل از قرقره آتش نشانی موجود در جعبه آتش نشانی باز کنید. از طرفی اگر بخواهید که از شیلنگ های برزنتی در جهبه آتشنشانی استفاده کنید باید از شیر آتش نشانی و کوپلینگ برای انتقال آب استفاده کنید.

 

کپسسول های استفاده شده در جعبه آتش نشانی

استفاده از کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش امروزه یک راه ساده و دم دست و موثر است، ولی استفاده از کپسول های اتش نشانی در جعبه های آتش نشانی اجباری نیست و بستگی به نظر خودتان دارد که کپسول آتشنشانی را درون جعبه بگذارید و یا بیرون آن قرار دهید. علت گذاشتن کپسول های آتش نشانی درون جعبه ها این است که به این صورت کپسول ها در معرض دید نیستند و از نظر زیبایی جلوه ی بهتری دارد. بیشتر اوقات در جعبه های اتش نشانی از کپسول آتش نشانی co2 ویا پودر و گاز استفاده می کنند.

 

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید. برای آشنایی بیشر با محصولات و خدمات ما می توانید با شماره : 0216634045702166340427 تماس بگیرید.